• Kennismaken met vakbondswerk
  • Beginnen als militant
    • Syndicale aanpak
    • Onderhandelen
    • Actievoeren
    • Welzijn op de werkvloer
  • Profiel
  • Kennismaken met vakbondswerk
  • Beginnen als militant
    • Syndicale aanpak
    • Onderhandelen
    • Actievoeren
    • Welzijn op de werkvloer
  • Profiel

Syndicale gps

ACV Openbare Diensten

HomeCoursesCase 2 – leden helpenCase 2 – leden helpen

Case 2 – leden helpen

Johan moest voor Laurent, zijn chef, een rapport schrijven binnen de 5 dagen. Laurent stelt vast dat het rapport niet tijdig af is geraakt en daardoor kan hij zelf ernstig in de problemen komen bij het management. Het vorige rapport dat Johan moest opstellen was ook niet tijdig afgeraakt. Laurent heeft hiervoor, als overste van Johan, een flinke uitbrander gekregen.

Nu wil Laurent het rapport binnen de twee uren op zijn kantoor.

Johan is ten einde raad en komt bij jou aankloppen.

Wat vind jij een goede manier om te reageren op deze situatie?

Tijdslimiet: 0

Quiz samenvatting

0 of 4 Vragen completed

Vragen:

Informatie

Je hebt de quiz al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.

Quiz is aan het laden…

Je moet inloggen of inschrijven om de quiz te starten.

U moet eerst het volgende invullen:

Resultaten

Quiz afgerond. Resultaten worden opgeslagen.

Resultaten

De tijd is verstreken

Categorieën

  1. Niet gecategoriseerd 0%
  • Een werknemer heeft rechten, maar moet zich ook aan de regels en afspraken houden.

    Een militant is ook een werknemer en heeft naar de werkgever toe een voorbeeldfunctie. Hij/zij is de “go between” (of tussenpersoon) tussen werkgever en werknemer en kan proberen om de twee standpunten te verzoenen.

    Individuele dienstverlening kan allerlei vormen aannemen. Als je vraagt hoe je op een of andere manier kan helpen, dan kan je dit zelf doen, met je eigen kennis en vaardigheden, maar je kan via de vakbond (bij tussenkomst van de secretaris eventueel) ook een beroep doen op hulp van een deskundige of een professionele hulpverlener. Er kunnen immers ernstige redenen of achtergronden zijn waarom een probleem is ontstaan.

    Wees ook steeds realistisch bij het geven van een antwoord. Door vage beloftes te doen of zaken voor te stellen die in regel niet meer tijdig kunnen worden gerealiseerd, bereik je niets. Integendeel, de zaken worden nog slechter en betrokkene komt in een negatieve spiraal terecht.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  1. Huidig
  2. Kijk na/Sla over
  3. Beantwoord
  4. Goed
  5. Fout
  1. Vraag 1 of 4
    1. Vraag

    1. Johan, jouw chef wacht op het rapport, dat nu reeds te laat is. Vanaf heden kom ik elk uur langs om te zien hoe je vordert. Je kan steeds mijn hulp vragen als je vast komt te zitten.

    • Niet goed  Goed

    Goed
    Fout
  2. Vraag 2 of 4
    2. Vraag

    2. Johan, ik vermoed dat er wel een goede reden is voor de laattijdigheid, dus ik probeer te praten met Laurent en vraag hem om de boot nog wel even af te houden bij het management.

    • Niet goed  Goed

    Goed
    Fout
  3. Vraag 3 of 4
    3. Vraag

    3. Johan, ik vrees dat dit rapport binnen 2 uren op het kantoor van Laurent zal moeten liggen. Als het er niet is, mag je een verdere loopbaan vergeten denk ik.

    • Niet goed  Goed

    Goed
    Fout
  4. Vraag 4 of 4
    4. Vraag

    4. Johan, vertel wat er aan de hand is? Kan ik je op één of andere manier helpen?

    • Niet goed  Goed

    Goed
    Fout

Een project van

ACV Openbare Diensten
Helihavenlaan 21
1000 Brussel

Snel naar…

  • Over deze website
  • Militantenvorming
  • Disclaimer & privacy
  • Contacteer ons

Volg ons

Copyright © 2015 · ACV Openbare Diensten • Website door Aap Noot Mies