Als militant wordt er van je verwacht dat je naast het geven van gepaste informatie ook individuele vragen en klachten opvangt en hiervoor zo snel mogelijk een oplossing tracht aan te reiken.
Dat is niet altijd eenvoudig, en natuurlijk kan je dit niet allemaal in je eentje. Daarom zorgen wij er ook steeds voor dat je kan terugvallen op de nodige ruggesteun.
Naast een team van vakbondssecretarissen en vrijgestelden, zorgen wij er ook voor dat onze militanten voldoende opleiding en vorming kunnen volgen. Daartoe stellen we jaarlijks een vormingskalender ter beschikking. Dit vormingsprogramma heeft niet enkel oog voor de theorie maar bevat ook vaardigheidstraining.
Een voorbeeld
Johan moest voor Laurent, zijn chef, een rapport schrijven binnen de 5 dagen. Laurent stelt vast dat het rapport niet tijdig af is geraakt en daardoor kan hij zelf ernstig in de problemen komen bij het management. Het vorige rapport dat Johan moest opstellen was ook niet tijdig afgeraakt. Laurent heeft hiervoor, als overste van Johan, een flinke uitbrander gekregen.
Nu wil Laurent het rapport binnen de twee uren op zijn kantoor.
Johan is ten einde raad en komt bij jou aankloppen.
Wat vind jij een goede manier om te reageren op deze situatie?
Ga naar vorige OnderwerpGa naar volgende Onderwerp